وجود یک شریک و تحت حمایت شدن شرکت، برای افزایش فروش نیاز است؛ بنابراین، اولین مأموریت شما نشان دادن شرکت است که مشارکت باعث افزایش فروش آن خواهد شد.

مروری بر قسمت قبل...

برای انجام این کار، باید شواهدی ارائه داد که طبق آن نشان داد مدیریت ارتباط با مشتری مفید است و برای مصرف‌کنندگان جذاب است.برای مثال، ممکن است آمارهای یک بررسی اخیر در مورد نگرش‌های عمومی درباره مدیریت ارتباط با مشتری را نقل کنید. این مطالعه معیارهای انتخاب یکی از دو محصول را با قیمت و کیفیت مشابه ارائه می‌دهد:

  • احتمالاً 78% از بزرگ‌سالان تمایل بیشتری به خرید محصولی با یک علت دارند.
  • 66% مردم برندها را برای کمک به یک علت، تغییر می‌دهند.
  • 62% خرده‌فروشان رویکرد خود را در حمایت از یک علت، تغییر می‌دهند.
  • 54% از مردم مبلغ بیشتری را برای محصولی می‌پردازند که یک علت دارد.
  • 33% مردم بعد از قیمت و کیفیت، شیوه‌های مسئوليت شركت را مهم‌ترین عامل در تصمیم‌گیری در مورد خرید یک برند می‌دانند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان شرکت‌هایی را ترجیح می‌دهند که نگرش مسئولانه اجتماعی دارند. آمارهای حاصل از این نظرسنجی ابزاری مفید و ارزشمند برای تأکید بر ترجیحات مصرف‌کننده مدیریت ارتباط با مشتری است.

نحوه یافتن، استقبال و استخدام شرکای شرکتی

مبانی اولیه:
هیچ رازی در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه مدیریت ارتباط با مشتری وجود ندارد. این امر به همان سرسختی، قاطعیت و مهارت‌های سازمانی به‌عنوان کمک‌های مالی حرفه‌ای نیاز دارد. با این‌حال، در مواجهه با دنیای شرکتی، کارایی و اثربخشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در اینجا گام‌هایی برای مشارکت شرکتی آمده است:

1) چشم‌انداز هدفمند

هر شرکتی که حضور گسترده رسانه‌ای داشته باشد و بتواند سهم بسزایی در بودجه بازاریابی‌اش داشته باشد حداقل نه ماه دوام می‌آورد. به یاد داشته باشید که شما از شریکتان می‌خواهید که تبلیغ رسانه‌های خریداری ‌شده خود را به‌ خوبی به اجرا درآورد؛ بنابراین، بر اساس برنامه بازاریابی‌تان، نه ماه تا یک سال پیش از شروع پیش‌بینی، تحقیقات آینده را آغاز کنید.

ممکن است قبلاً یک ارتباط مهم داشته باشید. اعضای خانواده‌تان را نادیده نگیرید. با هر یک از اعضای هیئت‌مدیره یا مدیران خود مصاحبه کنید. ممکن است از ارتباطاتی که بین همسایگان، دوستان، همکاران و خانواده آن‌ها هست شگفت‌زده شوید.

برای رسیدن نتایج بهتر، با آژانس‌های تبلیغاتی، روابط عمومی و شرکت‌های بازاریابی تماس بگیرید. چنین شرکت‌هایی به‌طور معمول خدمات برنامه‌ریزی استراتژیک، بازاریابی و ارتباطی را ارائه می‌دهند؛ بنابراین، آن‌ها احتمالاً نماینده حساب‌هایی هستند که ممکن است به مدیریت ارتباط با مشتری علاقه‌مند باشند.

تحقیقات شما باید شامل سؤالاتی باشد که برای کنار گذاشتن چشم‌اندازهای نامناسب و با تمرکز بر آن‌ها طراحی‌شده‌اند:

*موقعیت شرکت: آیا چشم‌انداز به لحاظ فلسفی مایل به حمایت از علت و آرمان شماست؟ (برای مثال شرکت وندی، در درجه اول از برنامه‌های فرزندخواندگی حمایت می‌کند.)

*مالکیت شرکت: آیا شریک هدفمند متعلق به یک شرکت دخانیات یا الکل است؟ آیا این باعث ایجاد تضاد منافع می‌شود؟

*جمعیت ‌شناسی: آیا اهداکنندگان شما همان رشد جمعیتی (سن، جنسیت، درآمد و ...) را با مشتریان شریک بالقوه خود دارند؟

*مخاطبین: مخاطب محلی شرکت چه کسی است؟ آیا این فرد می‌تواند تصمیم بگیرد یا تصمیمات بازاریابی در سطح ملی داشته باشد؟ کشف این ‌که با چه کسی ارتباط برقرار کنید احتمالا مهم‌ترین عامل برای پاسخ سریع است. در این صورت به‌طور متناوب به شما ارتباط خواهد داشت.

 

soli