1) وارد عمل شوید.

اکنون ‌که یک لیست چشم‌انداز درست کرده‌اید، گام بعدی قرار ملاقات است. در اینجا چند نکته آورده شده است:

مروری بر قسمت قبل...
  • اول تماس بگیرید. پیشنهادی ارسال نکنید. اگر این کار را انجام دهید، برای همیشه بایگانی می‌شود. بجای آن از تماس تلفنی استفاده کنید. ایده خود را به‌طور مختصر و با اشتیاق به مخاطب بازاریابی از طریق تلفن توضیح دهید. با ارسال خلاصه اجرائی یک‌صفحه‌ای، این کار را دنبال کنید. آماده‌ باشید تا چند هفته درگیر این موضوع باشید. از هر 10 تماس ممکن است یکی به برگزاری یک جلسه ملاقات ختم شود.
  • اعتمادبه‌نفس داشته باشید. خود را به‌عنوان فردی که مسئول بازاریابی انگیزه‌گرا سازمانتان است معرفی کنید. مطمئن باشید که وظایف خود را انجام داده‌اید و دانش خوبی از مدیریت ارتباط با مشتری دارید.
  • با مخاطب بازاریابی ملاقات کنید. در صورت امکان، از ملاقات با شخصی که متصدی امور جامعه یا روابط عمومی است اجتناب کنید مگر اینکه بدانید که این فرد تلاش‌های مدیریت ارتباط با مشتری را ارتقا می‌بخشد. معمولاً تصمیم‌گیری در مورد ایده شما توسط افراد بازاریاب انجام می‌شود زیرا مدیریت ارتباط با مشتری در مورد فروش است.
  • 20 دقیقه درخواست کنید. اگر برای دریافت اطلاعات بیش از این درخواست و سؤال کنید، موفقیت شما کمتر خواهد بود.

 

2) طرح و ارائه خود را آماده کنید.

این وظیفه شماست که ایده مدیریت ارتباط با مشتری را به شرکت بفروشید. پیش از ملاقات با بازاریاب شرکت، یک پیشنهاد قانع‌کننده آماده کنید. در اینجا چند نکته کلیدی هست که باید به خاطر داشته باشید:

بر بازاریاب متمرکز شوید، نه خودتان. بازاریابان شرکت اهمیتی نمی‌دهند که شما بزرگ‌ترین و ارزشمندترین علت و انگیزه را داشته باشید. آن‌ها می‌خواهند بدانند که انگیزه و علت شما چطور فروش آن‌ها را بیشتر می‌کند، بر روحیه کارکنان تأثیر می‌گذارد، هیجان ایجاد می‌کند و تصویر آن‌ها را بهبود می‌بخشد. به آن‌ها بگویید که ایده‌تان چگونه در رسیدن به اهدافشان به آن‌ها کمک خواهد کرد. روشن کنید که چرا باید با شما همکاری کنند.

به هر مورد در ارائه خود اهمیت دهید. چالش شما این است که مطمئن شوید که این برنامه تا حد ممکن به حداقل تلاش از سوی بازاریابان شرکت نیاز دارد. از آن‌ها انتظار نداشته باشید که با ایده‌ها کنار بیایند. این وظیفه شماست که نشان دهید چگونه ایده‌تان با برنامه‌های آن‌ها برای افزایش فروش مطابقت دارد. در مورد ایده‌های خود آن‌قدر فکر کنید که آماده پاسخگویی به سؤالات مختلف درباره آن از سوی دیگران باشید.

طرح خود را روشن و ساده مطرح کنید. ایده‌های خود را به نقاط گلوله تبدیل کنید. پیشنهاد خود را به‌صورت یک بروشور و یا به بیان بهتر، یک فلو چارت با طرح‌ها و رنگ مناسب ارائه دهید. این ارائه باید شامل موارد زیر باشد: مرور کلی، اهداف، استراتژی‌ها، امور مالی، منافع. برای فروش "تقاضا برای مدیریت ارتباط با مشتری" از آمارها استفاده کنید.

مدیریت ارتباط با مشتری چگونه تصویر شرکت را بهبود می‌بخشد؟

آماده باشید که به شرکت بگویید چگونه همکاری با شما تصویر آن‌ها را ارتقا خواهد داد. دلایل عبارت‌اند از:

  • ازنظر مصرف‌کنندگان، اگر شرکت با یک سازمان غیرانتفاعی ارتباط داشته باشد، کسب‌وکار یکپارچگی و جامعیت بیشتری خواهد داشت.
  • رسانه‌ها دوست دارند داستان‌های علت‌های خوب را پوشش دهند. همراهی شما با شرکت در ایجاد پوشش خبری مثبت کمک می‌کند.
  • همکاری با ماموریت غیرانتفاعی به شرکت اجازه می‌دهد تا ازنظر دلسوزی و مراقبت شهرتی کسب کند.

در دنور، اسمیت بارنی و ائتلاف کولورادو برای بی‌خانمان‌ها همکاری و مشارکت مدیریت ارتباط با مشتری را با عنوان " پروژه خانه اسمیت بارنی" توسعه دادند. این مشارکت برای اسمیت بارنی این فرصت را فراهم آورد تا با اتخاذ موضع‌گیری درباره مسائل بی‌خانمان‌ها و بازاریابی با یک شریک مشهور دنور برانکو، تصویر خود را بهبود بخشد. در عوض، اسمیت بارنی موافقت كرد كه برای هر بازپرداخت دنور برانكو 1000 دلار کمک‌ هزینه پرداخت کند.

اسمیت بارنی، مدیرعامل ارشد باروس می‌گوید: "ما به‌طور فزاینده‌ای از نیاز به تأکید حضور خود در سطح محلی آگاه شده‌ایم و یک برنامه بازاریابی انگیزه‌گرا-ورزشی محور با تمرکز محلی دقیقاً متناسب با نیازهای ماست. این فرصتی عالی برای دستیابی به سرمایه‌گذاران انفرادی بود که به دنبال شرکتی سرمایه‌گذاری بودند که به آن‌ها و جامعه‌شان علاقه‌مند باشد."

مدیریت ارتباط با مشتری چگونه به کارمندان انگیزه می‌دهد؟

برنامه مدیریت ارتباط با مشتری، فرصتی برای شرکای شرکت ایجاد می‌کند تا به کارکنان خود انگیزه داده و آن‌ها را تحریک کند. تعطیلات شیرین سال ۱۹۹۵ TCI ایالت کولورادو، فرصت‌هایی برای کارمندان جهت مشارکت در تزیینات جشن و درخت‌های کریسمس در پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها در منطقه دنور ایجاد کرد. هر کودک و مادر بی‌خانمان هدیه‌ای نیز دریافت کردند. این فرصت برای برقراری ارتباط با جامعه که از مهربانی و احترام متقابل به وجود آمده بود، تجربه‌ای پاداش‌دهنده برای همه افراد درگیر در آن فراهم کرد.

نه به چالش بازاریابی

بودجه‌های بازاریابی شرکت‌ها در مورد فروش محصولاتشان هست نه کمک به خیریه‌ها؛ بنابراین، باید ثابت کنید که مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند محصول را به فروش برساند. شما باید یک بازاریاب خلاق و منضبط باشید.

درک اصول بازاریابی و آمادگی برای تغییر برخی نگرش‌های قدیمی به شما کمک خواهد کرد. یک برنامه جامع مدیریت ارتباط با مشتری ضروری است. عمل تکمیل یک طرح، یک تجربه روشنگرانه خواهد بود و شما را برای ایجاد ارتباط با چشم‌انداز شرکت آماده می‌کند.

یک واقعیت جدید

ظهور مشاغل بازاریابی انگیزه‌گرا یک واقعیت جدید برای سازمان‌های غیرانتفاعی و شرکای تجاری آن‌هاست. دیگر نیازی به اتکا به کمک‌های مالی انسان‌ دوستانه آمریکا نیست. دیگر کسب‌وکارها برای بازاریابی نیازی به انبوه هزینه ندارند. در عوض، هر دو می‌توانند با گوش دادن و توجه به خواست و نیاز به مشتریان خود موفق شوند. وقتی سازمان‌های غیرانتفاعی یاد می‌گیرند که مانند بازاریاب‌ها شروع به تفکر و برنامه‌ریزی کنند، بازار کار گوش می‌دهد و از فرصت همکاری با آن‌ها قدردانی می‌کند. الان زمان روشنفکری همه است.

soli