تحقیقات به طور فزاینده‌ای قدرت برجسته‌ترین مقیاس بازاریابی لوکس، ‏یعنی شاخص نامناسب بودن برند (BLI) ‏را زیر سوال می‌برند.

با این حال، این مطالعات "ماهیت منزوی و گاهی مبهم" این مساله را از مسیر اصلی بازاریابی خارج کرده‌اند. با توجه به تفاوت‌های زمینه‌ای / روش‌شناختی بین این مطالعات، نیازمند ارزیابی بیشتر BLI و اهمیت تعیین استحکام این ابزار است، این تحقیق اولین تحقیقی است که به طور سیستماتیک به این مساله پرداخته و شواهد قطعی تری از عملکرد BLI ارائه ‌دهد. این مقاله شامل چهار مطالعه با دانشجویان آمریکایی، دانشجویان چینی، مصرف کنندگان آمریکایی، و داده‌های ترکیبی است. نتایج به طور مداوم نشان می‌دهند که BLI به صورت عاملی ناپایدار است و به طور متوسط، تنها ۳۰ درصد از موارد آن به اندازه کافی کار می‌کنند. نتایج حاضر تایید کننده نگرانی‌های رو به رشد BLI است.. بازاریابی محصولات لوکس هنوز نیازمند مقیاس‌های معتبر، قابل‌اعتماد و قابل تعمیم برند لوکس برای پیشرفت بیشتر است. این حوزه فرصت‌های تحقیقاتی فراوانی را ارایه می‌دهد. ما روش‌های جایگزین برای توسعه مقیاس‌های آتی برند لوکس را بررسی کرده و پیشنهاداتی برای تحقیق در این زمینه ارائه می‌دهیم.

علم مثبت حقیقت را دنبال می‌کند، سپس به دانش واقعی اشاره می‌کند، به طور عینی به دست آمده و ثابت شده، با هدف درک دقیق واقعیت است (‏هادسون و اوزان ۱۹۸۸)‏. کلید پی‌گیری حقیقت، تکرار است. این مقاله نشان می‌دهد که آیا یافته‌ها در سراسر زمینه‌ها، اجازه تعمیم تجربی، به مبنای پیشرفت نظری / عملی را می‌دهد (‏اوکلس و کوک ۲۰۱۳ ارنبرگ ۱۹۹۵)‏.

با این حال، تکرار در تحقیقات تجاری اندک است (‏اوکلس و کوک ۲۰۱۳؛ اسلی و همکاران ۲۰۱۳)‏ و دلایل ارزیابی BLI دوگانه هستند.

در حالی که تحقیقات فردی این واقعیت را تقریب می‌زنند، تلاش‌های چندگانه در نهایت همگرا می‌شوند، و یک تصویر منطقی از آنچه، در واقع، درست است را فراهم می‌کنند (‏هانت ۱۹۹۰)‏.

دلایل ارزیابی BL دوگانه هستند. ما در ابتدا به دنبال کمک به ادبیات تکثیر پراکنده بازاریابی هستیم. با وجود پیشرفت‌های روش‌شناختی، مقیاس‌های بازاریابی هنوز هم همان طور که پیشنهاد شده عمل نمی‌کنند. اعتبارسنجی مقیاس واقعی تنها از طریق مطالعات پی‌گیری مستقل امکان پذیر است، فراتر از آنچه که محققان ممکن است در ابتدا گزارش دهند (‏فلین و پیرسی ۲۰۰۱)‏. مشکلات به عنوان بررسی واقعیت عمل می‌کنند و صحت مطالعات را تضمین می‌کنند. آن‌ها به جلوگیری از اتخاذ غیر انتقادی یافته‌های تخصصی کمک می‌کنند، زمانی که توسعه میدان های مانع دایمی شدند (‏هوبارد و وتر ۱۹۹۶ هوبارد و آرمسترانگ ۱۹۹۴؛ اوکلس ۲۰۰۲)‏.

سپس به دنبال کمک به ادبیات برندینگ هستیم. تجملات به عنوان یک حوزه بسیار مهم در بازار به دنبال دلایل مختلفی می‌پردازد که چرا مشتریان به دنبال نام‌های تجاری لوکس هستند. با این حال، ویژگی‌های ضروری که نام‌های تجاری تجملاتی را که این چنین جذاب هستند، متمایز می‌کنند، پراکنده باقی می‌مانند. ترکیب این درک ارزش به یک مجموعه واحد، جامع و عملی طبقه‌بندی / مقیاس برای درک پیشایندها و پیامدهای مصرف لوکس بسیار مهم است؛ زیرا تلاش‌های آکادمیک و صنعتی، عملا پیشرفت این حوزه، در چنین چارچوبی ایستاده‌است.

با توسعه میدان ها، آن‌ها نه تنها متنوع‌تر می‌شوند بلکه به طور فزاینده‌ای تجربی / موردی می‌شوند. تحقیقات موضوع لوکس به سرعت در حال توسعه است. بنابراین مهم‌تر از هر زمان دیگری است که تعیین کنیم اقدامات پیش روی این حوزه در واقع چقدر مفید است. پیشرفت بازاریابی لوکس مشروط به داشتن معیارهای روان‌سنجی قوی و به طور کلی قابل‌اجرا است. امیدواریم که این مقاله آگاهی در این زمینه را ایجاد کرده و بحث را در مورد وضعیت مقیاس بندی لوکس، که برای بازاریابی لوکس برای پیشرفت بیشتر ضروری است، تحریک کند.

soli