افزایش فروش کارخانه

نوآوری و خلاقیت در فروش و به طور کلی خلاقیت برای افزایش فروش کارخانه، از یک نقشه راه محدود پیروی نمی‌کند.بیشتر مردم فکر می کنند که فروش یک نوع کار غیر علمی ، خسته کننده ، ریاکارانه و "تجارت محور" است.

 خلاقیت می‌تواند یکی از مهم‌ترین تاکتیک‌های افزایش فروش در کارخانه باشد. با استفاده از خلاقیت می‌توانید راه‌های جدیدی برای بهبود فرآیند تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت محصول پیدا کنید.

برای مثال، می‌توانید با روش‌های جدیدی برای بهینه‌سازی فرآیند تولید، مواد اولیه یا تجهیزات نوین، قابلیت اطمینان بیشتری در تولید محصولات خود را داشته باشید. همچنین، با طراحی بسته‌بندی جذاب و خلاقانه برای محصولات خود، می‌توانید جذابیت بیشتری در میان مشتریان خود ایجاد کنید.

همچنین، با استفاده از روش‌های جدیدی از تبلیغات و بازاریابی، می‌توانید به مشتریان جدیدی دسترسی پیدا کنید و فروش خود را افزایش دهید. به طور کلی، خلاقیت می‌تواند به شما کمک کند تا با رشد و توسعه کسب و کار خود، در بازار رقابتی پایداری داشته باشید.

تعریف خلاقیت در فروش

فروش خلاقانه یعنی داشتن ایده و استفاده از آنها برای فروش بیشتر.
در یک نقطه، شما باید درک کنید که کدام یک از ایده های شما موفق تر است. بنابراین بررسی کنید که کدام ایده های خلاقانه فروش شما را در کارخانه افزایش داده یا مشتریان بیشتری را جذب کرده است. هرگز از ایده های جدید ناامید نشوید و بدانید که خلاقیت در فروش می تواند نتایج را وارونه کند! و به یاد داشته باشید که ذهن خود را باز نگه دارید، زیاد بخوانید و به همه چیز با دقت نگاه کنید.

در اینجا چند ایده درباره ی استفاده از خلاقیت در بهبود روند فروش یا افزایش فروش کارخانه برای شما بیان کرده ام امیدوارم برای شما هم مفید باشد:

خلاقیت، مهمترین تاکتیک افزایش فروش کارخانه

1. نشانه های خلاقیت در فروش برای افزایش فروش کارخانه

برای خود نماد یا علامتی داشته باشید. به عنوان مثال، یک توپ کریستالی یا هر چیز دیگری که دوست دارید. چیزی که روی میز خود می گذارید و به آن نگاه می کنید تا به شما یادآوری کند که باید خلاق باشید. افکار خود را با همکاران خود در میان بگذارید، این کار باعث تقویت ذهن و افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

۲- مثبت اندیش باشید

خلاقیت برای افزایش فروش کارخانه یک شبه اتفاق نمی افتد. اینطور نیست که همه چیز به شما الهام بخشد. مثلاً ممکن است فکری به ذهنتان برسد و به خودتان بگویید: ولش کن بابا، من نمی توانم این کار را بکنم. ولی اصلا اینطوری فکر نکن فقط غیر ممکن، غیر ممکنه؛ پس به خودت اعتماد کن اهداف کوچکی برای خود تعیین کنید و قدم به قدم به آنها برسید. هر چه بیشتر بروید، نتیجه زیباتر خواهید بود!

3. هر روز بهتر از دیروز باشید

برای خلاقیت در افزایش فروش کارخانه ، باید هر روز را با روز قبل متفاوت کنید. هر روز روی یکی از مهارت های خود تمرکز کنید و سعی کنید آن را ارتقا دهید. با کمی خلاقیت می توانید فروش بالاتری داشته باشید. حتما از همکاران خود پیشنهاد بخواهید. از ایده های جدید استقبال کنید.

4. مشتری را بشناسید!

یکی از مهم ترین مراحل خلاقانه برای افزایش فروش کارخانه ، شناخت مشتری است. شما باید بدانید که او چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد. به این ترتیب با توجه به اطلاعاتی که دارید می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. مشتری را هم اذیت نمی کنید. یا ندانسته کاری انجام نمی دهید که باعث ناراحتی او شود و خرید از شما را متوقف کند.

5.به سراغ تصمیم گیرنده نهایی بروید :

یافتن تصمیم گیرنده مناسب در یک کارخانه بزرگ اغلب می تواند فرآیندی زمان بر و خسته کننده باشد. بسیاری از لایه‌های بوروکراسی و مسدودکننده‌ها سعی می‌کنند از ارتباط تماس فروش شما با مدیران بسیار شلوغی که می‌خواهید جلوگیری کنند. پس راه خلاقانه برای حل این مشکل چیست؟ مستقیم به جایی بروید که تصمیم گیرندگان در زندگی واقعی هستند.

6.از دیگران متمایز باشید :

تاثیر حضور برخی برندها در بازار برای همیشه در ذهن مشتریان باقی مانده است. هنوز هم بعد از گذشت سال ها، مشتریان برای خرید پودر لباسشویی درخواست تاید می کنند، از ریکا می خواهند مایع ظرفشویی بخرد، به هر مایع سفید کننده ای می گویند وایتکس، هر کیک چند لایه ای را «تی تاپ» می نامند. تقاضای «پفک» حتی اگر از کارخانه «چیتوز» باشد!

از برجسته شدن در رقابت نترسید! تبلیغات خلاقانه و جسورانه به شما کمک می کند فضای فروش برند خود را افزایش دهید.

محصولات پرکاربرد زیادی در اطراف ما وجود دارد (مانند: لیوان های یکبار مصرف، برخی مصالح ساختمانی مانند بتن و ...) که در زمان فروش، بزرگترین دغدغه فروشندگان ایجاد تمایز و نحوه ارائه محصول خود برای به اشتراک گذاری است. بازار بیشتری نسبت به رقبا به دست آورد.

خلاقیت، مهمترین تاکتیک افزایش فروش کارخانه

7.دیگران را مجاب کنید که ایده شما را بپذیرند.

تنها رسیدن به یک راه حل کافی نیست. شما باید همکاران یا مشتریان خود را متقاعد کنید که راه حل و ایده های خلاقانه شما را برای فروش بیشتر بپذیرند. مخاطب هدف خود را مشخص کنید. ایده جدید خود را چگونه ارائه می کنید؟ برای خود پروژه برنامه ریزی کنید، آن را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید و سود یا بازگشت سرمایه را پیش بینی کنید.

8.با گذشت زمان خلاق‌تر می‌شوید و این کار برای شما راحت‌تر می‌شود

شما باید به کار روی خلاقیت عادت کنید، اما با گذشت زمان این کار آسان‌تر می‌شود و با گذشت زمان، پاسخ‌های شما به مشکلات در هر زمینه‌ای خلاق‌تر می‌شود، از مسائل روزمره با رقبا گرفته تا نوآوری‌های تجاری که بازی را تغییر می‌دهند، و به تدریج در اشتباهات فرآیندی کمتری خواهد داشت. شما تعریف خود را از خلاقیت در افزایش فروش کارخانه گسترش خواهید داد و در تشخیص مراحل نوآوری فروش بهتر خواهید شد. همچنین می توانید ایده های خلاقانه بهتری برای فروش بیشتر در مورد جذب دیگران و جذب مشتری دریافت کنید.

.به طور کلی برای افزایش فروش کارخانه، خلاقیت می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی استفاده شود.

گروه مهندسی فراز تدبیر (faraztadbir)

کلینیک مشاوره کسب و کار فراز تدبیر با 18 سال تجربه خدمات مشاوره ای به بیش از 170 شرکت در زمینه های تولیدی/خدماتی/بازرگانی در خصوص مبحث های برنامه ریزی ، برندسازی، ساماندهی و بهبود راندمان اجرایی شرکت و در نهایت افزایش فروش و درآمد کسب و کارها فعالیت می نماییم.

 

soli