روش‌های افزایش فروش برای فروشنده

قطعا هر مدیرعامل یا مدیرفروشی در فضای رقابتی کنونی، بارها و بارها به این فکر کرده که چگونه میتوان فروش را افزایش داد ؟

قاعدتا چنین موردی مستلزم حرکتهای مناسبی در همه‌ی حوزه‌های مرتبط است اما در این مقاله می‌خواهیم صرفا در مورد استراتژی‌های اجرایی افزایش فروش برای فروشنده صحبت کنیم که توسط فروشندگان انجام می‌شود. مدیرفروش موفق کسی است که خود به این روش‌ها و استراتژی‌ها مسلط باشد تا بتواند هم نیروهای خود را آموزش دهد و هم برای پیاده سازی اصولی این استراتژی‌ها، آنها را هدایت و مدیریت کند. پس مخاطب این محتوا هم فروشندگان و هم مدیران فروش یا مدیران عامل هستند.
اگر نگاهی به منابع مختلف بیندازیم و به دنبال استراتژی ها و روش‌های افزایش فروش برای فروشنده باشیم، با موارد متعددی برخورد می‌کنیم که قطعا مهم‌ترین آنها استراتژی‌های Up-Selling یا بیش فروشی و Cross-Selling یا فروش جانبی (مکمل فروشی) هستند.
بیش فروشی یعنی کاری کنید که مشتری کالای گران‌تر را خریداری کند یا به میزان بیشتری از همان کالا خرید کند.
فروش جانبی یعنی در کنار کالای مورد نیاز مشتری، کالاهای دیگر (معمولا کالاهای مکمل) نیز فروخته شود.

 رجوع کنید به مقاله بیش‌فروشی، فروش جانبی و کم فروشی

از طرفی می‌توان از روش کم فروشی (Down-Selling) نیز استفاده کرد؛ کم فروشی یعنی زمانی که مشتری توجهش را به محصولی معطوف کرده اما به دلیل قیمت بالا آن را نمی‌خرد. در این صورت برای اینکه او حتما خرید کند باید پیشنهاد ارزان‌تری به او بدهید. (رجوع کنید به مقاله بیش‌فروشی، فروش جانبی و کم فروشی)
سه مورد ذکر شده، روش‌های مورد استفاده در عملیات فروش یا در لحظه‌ی مذاکره بود. قاعدتا در فرایند فروش قسمت‌های دیگری نیز وجود دارد که در هر کدام از قسمت‌ها می‌توان از روش‌های مناسبی برای افزایش فروش برای فروشنده استفاده کرد.

مانند:

استفاده از کالاهای نمونه یا ....... در اولین برخورد با مشتری (در صنایع خاصی قابل پیاده سازی است)
استفاده از پروموشن‌ها در لحظه‌های خاص
استفاده از نکات مذاکره (روانشناسی مشتری) جهت درک دقیق نیاز مشتری و ارائه بهترین پیشنهاد برای او
ارائه بهترین و دقیق‌ترین معرفی از محصولات یا خدمات
و...

روش‌های ذکر شده و سایر روش‌هایی که در منابع علمی موجود می‌باشد، همگی روش‌های خوبی هستند به شرطی که دقیق، درست و به موقع پیاده شوند و همچنین در راستای اهداف و استراتژی‌های فروش و بازاریابی باشند.
در غیر این صورت نه تنها اثر مثبتی ندارند بلکه باعث کاهش فروش، کاهش اعتماد مشتری یا از دست دادن اهداف بلند مدت می‌شوند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که یک تیم متخصص، با تجربه و تیمی که مسیرهای مختلف را بارها پیموده باشد در کنار شما باشد تا گام‌های عالی را به صورت عالی، در جای عالی و در زمان عالی پیاده کنید.

در این راستا تیم فراز تدبیر در خدمت شماست تا بتوانید بهترین استراتژی ها و تکنیک های افزایش فروش را به صورت کامل و دقیق پیاده سازی کنید تا علاوه بر به دست آوردن نتایج کوتاه مدت مانند افزایش فروش مقطعی، نه تنها بلندمدت را از دست ندهید، بلکه رسیدن اهداف بلندمدت و رشد پایدار خود را نیز تضمین کنید.

soli