3. ایزو ۹۰۰۱ می‌تواند جریان کار را بهبود دهد.

استاندارد ایزو ۹۰۰۱ به عنوان استاندارد برتر استانداردهای مدیریت کیفیت می‌تواند به یک شرکت در شناسایی حوزه‌های بهبود و سپس ساخت برنامه‌هایی برای رسیدگی به آن بهبودها کمک کند.

مروری بر قسمت قبل...

با در نظر گرفتن رویکردی که به دنبال بهبود مستمر، پیدا کردن ناکارآمدی و مکان‌های بالقوه برای بهبود است تقریبا ً به عنوان ماهیت دوم شرکت‌هایی است که تحت این سیستم عمل می‌کنند.

استاندارد ایزو ۹۰۰۱ می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا ناکارآمدی را کاهش داده و جریان کار را با دادن ابزارهایی برای تشخیص و پرداختن به ناکارآمدی احتمالی به هنگام بروز آن‌ها، بهبود بخشد.

یکی از راه‌هایی که این بهبود در پرداختن به ناکارآمدی می‌تواند به کسب‌وکار کمک کند , بهبود تجربه کارمندان شما از کار در شرکت است . بهبود در تجربه کارمندان شما تاثیر زیادی در تعدادی از زمینه‌ها خواهد داشت که بسیاری از آن‌ها در سایر مزایای ذکر شده در این مقاله مطرح شده است.

کاهش در ناکارآمدی به کارکنان شما نشان خواهد داد که شما به طور جدی به بهبود اهمیت می‌دهید. این به نوبه خود نشان می‌دهد که آن‌ها احساس می‌کنند باید با تلاش بیشتر بهبودهای بالقوه را به توجه شما بیاورند, با این درک که شما پیشنهادها آن‌ها را جدی می‌گیرید.

مزیت دیگر کاهش ناکارآمدی‌ها، ایجاد یک گردش کار بهتر است. داشتن یک گردش کار بهتر, تاثیر قطره‌ای مشابهی بر تعدادی از حوزه‌های کسب‌وکار شما دارد که بسیاری از آن‌ها ممکن است هرگز انتظار آن را نداشته باشید.

یک گردش کاری شفاف‌تر نیز به نفع کارمندان شماست. کارمندان با داشتن یک گردش کار کارآمد و شفاف, نحوه عملکرد کسب‌وکار را درک خواهند کرد و به نوبه خود قادر خواهند بود تا مشکلاتی را که پیش می‌آیند شناسایی کنند. این به نوبه خود آن‌ها را قادر می‌سازد تا از ابتکار خود برای پرداختن به این مشکلات استفاده کنند.

زیبایی بهبود جریان کار یک شرکت از دیدگاه کارکنان این است که حلقه بازخورد، خود را ایجاد می‌کنند. شفافیت گردش کار در سازمان، کارکنان را قادر می‌سازد تا ناکارآمدی‌ها را مشاهده کرده و آن‌ها را بررسی کنند. این کار به آن‌ها امکان درک روند کار و شروع فرآیند را می‌دهد.

4. ایزو ۹۰۰۱ می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد.

هر رهبر یک شرکت می‌داند که گرفتن تعامل کارکنان سازگار می‌تواند یک کار سخت برای رسیدن به آن باشد. آن‌ها همچنین به احتمال زیاد می‌دانند که رشد و موفقیت یک شرکت چقدر مهم است. سوال این است که چگونه تعامل را در نیروی کار خود به طور ثابت پرورش دهیم.

استاندارد ایزو ۹۰۰۱ علاوه بر منافع کلی شرکت شما که یک سیستم مدیریت کیفیت ارایه می‌دهد، اجرای یک سیستم مدیریت کیفیت یک محیط کاری ایجاد خواهد کرد که برای تعامل کارکنان و عملکرد مفید است.

این امر بیشتر در بند ب ۶ گسترش می‌یابد که بیان می‌کند رهبری ارشد برای نشان دادن رهبری و تعهد با مشارکت، هدایت و حمایت از افراد برای مشارکت در اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت ضروری است. استاندارد ایزو ۹۰۰۱ تاکید دارد که رهبری نقشی محوری را در ایجاد تعامل کارکنان در یک سازمان ایفا می‌کند.

soli