1) ایزو ۹۰۰۱ می‌تواند عملکرد و بهره‌وری کارکنان شما را افزایش دهد.

همه شرکت‌ها حداقل یک هدف مشترک دارند. این هدف مشترک موفقیت است،

و برای بسیاری از شرکت‌ها این هدف با رشد شرکت ممکن است. برای شرکت‌هایی که به دنبال رشد و پیشرفت هستند، از آنجایی که افزایش کارکنان جزو ضروری برای رشد شرکت است، استخدام بیشتر کارکنان یک اجبار است.

اجرای یک سیستم مدیریت کیفیت می‌تواند به شرکت‌ها در دستیابی به این هدف کمک کند. با ساخت یک سیستم مدیریت کیفیت که با استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ همخوانی دارد، شرکت به خود امکان رشد و تبدیل شدن به یک شرکت موفق را می‌دهد. افزایش عملکرد و بهره‌وری کارکنان بخش عمده‌ای از این امر است.

یکی از ساختمان‌های اصلی استاندارد ایزو ۹۰۰۱ برای سیستم‌های مدیریت کیفیت ایده تنظیم اسناد و سوابق برای هر فرآیندی را داده است که وارد فعالیت‌های روزمره کسب‌وکار شما می‌شود.

ایده پشت این موضوع ساده است. با حفظ سوابق دقیق عملیات کسب‌وکار، شناسایی گرایش‌ها، الگوها، و نقاط ضعف می‌تواند با دقت بیشتری عملی شود. توانایی تشخیص نقاط ضعف در روندهای کار به یک شرکت کمک می‌کند تا به سرعت آن‌ها را بهبود ‌بخشد و این نتیجه عملکرد و بهره‌وری کارکنان را می‌دهد.

این ترکیب با هدف کلی اجرای یک سیستم مدیریت کیفیت با ماموریت بیان‌شده در بهبود نتایج کسب‌وکار مطابقت دارد. با کار برای ایجاد سیستمی که نتایج سازگار، با کیفیت بالا را تضمین می‌کند، شرکت‌ها به مفهوم بهبود و رشد مداوم متعهد می‌شوند.

تنها راه دستیابی به این هدف با درنظرگرفتن تمام جنبه‌های یک شرکت به شعار بهبود مستمر وابسته است. اگر این مفهوم به همه بخش‌های یک سازمان اعمال نشود، پتانسیل آن کاملا ً عملی نخواهد شد. البته کارمندان تحت این چتر قرار می‌گیرند.

یک شرکت که با استاندارد ایزو ۹۰۰۱ اداره شود، باید نقش فعالی در بهبود عملکرد بهره‌وری نیروی کار خود داشته باشد. این می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. همچنین افزایش استقلال کارمندان از طریق افزایش تعامل فردی و یا از طریق آموزش امکان پذیر است، رشد در این حوزه برای بهبود فرآیندهای یک شرکت حیاتی است.

با تاکید بر بهبود مداوم کسب‌وکار شما، این موضوع طبیعی است که عملکرد کارکنان بهبود یافته و تولید از اجرای یک سیستم مدیریت کیفیت نشات می‌گیرد.

2) ایزو ۹۰۰۱ باعث شفافیت بیشتر در فرایندها می‌شود.

آشنایی با استاندارد ایزو ۹۰۰۱ نشان‌دهنده یک رویکرد فرآیند برای راه‌اندازی یک شرکت است. این به معنی تاکید بر ایجاد یک فرآیند سازگار و تکرار شونده است که به نوبه خود احتمال نتایج برتر ایجاد شده توسط این فرآیند را افزایش می‌دهد.

کلید یک رویکرد فرآیند شناخت این است که یک فرآیند خوب قابل تکرار است، در حالی که یک نتیجه خوب، بدون درک جامع از فرآیندی که به آن دست یافته‌است، قابل تکرار نیست.

استاندارد ایزو ۹۰۰۱ نشان‌دهنده این است که هدف استاندارد آن نیست که یکنواختی تمام سیستم‌های مدیریت کیفیت تحت گواهی‌نامه خود را اجباری کند. ایده این است که سیستم‌های مدیریت کیفیت که تحت استاندارد اجرا می‌شوند باید فقط مجموعه‌ای از روش‌ها باشند که برای مطابقت با الزامات استاندارد طراحی شده‌اند.

سیستم‌های مدیریت کیفیت باید برای شرکت‌ها در اجرای آن‌ها طراحی بومی شوند، اما در چتر استاندارد ISO همه باید ایده فرآیند را به عنوان یک اصل اساسی در نظر بگیرند.

استاندارد ایزو ۹۰۰۱ تعریف خود را از رویکرد فرآیند با نشان دادن سیکل PDCA یا چرخه برنامه - اجرا بسط می‌دهد. با اجرای اصولی پشت این چرخه، سازمان‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که سیستم‌های مدیریت کیفیت آن‌ها استانداردهای لازم را رعایت می‌کنند.

بنابراین ، چگونه این تاکید بر فرآیند به نفع کارمندان یک شرکت است؟ درواقع تمرکز بر روی فرآیند به کارکنان دیدی نسبت به نحوه اداره شرکت و چگونگی بهبود رویه‌های آن می‌دهد.

ایده پشت تمرکز بر فرآیند این است که این فرایندها را می‌توان مشاهده، مستند، و بهبود بخشید. با مستندسازی آن‌ها، کارمندان سازمان در مورد چگونگی طراحی این فرآیندها برای کار و چگونگی ثبت نتایج آن‌ها، در اختیار دارند تا ایده‌های خود را در مورد چگونگی بهبود این روش‌ها شکل دهند و به آن‌ها فرصت انجام این کار به آن‌هارا می‌دهند.

سیکل PDCA نیز راهنمایی‌هایی ارائه می‌دهد. با مشخص کردن مجموعه‌ای از اصول برای ارزیابی هر سیستم در یک شرکت, کارمندان می‌توانند بدانند که چگونه مشکلات را بررسی کرده و به آن‌ها رسیدگی کنند.

این شفافیت درباره اینکه فعالیت‌ها در شرکت کار می‌کنند کارمندان شما را درگیر خواهد کرد و آن‌ها را در عملیات روزمره کسب‌وکار به سهامداران تبدیل خواهد کرد. زمانی که کارمندان احساس می‌کنند که سهمی در عملکرد شرکت دارند, احتمال بیشتری در تلاش برای بهبود کسب‌وکار و کمک به رشد آن دارند.

soli