این استاندارد همچنین بحث می‌کند که چگونه رهبران باید مشارکت کارکنان در فرآیند حسابرسی فرآیندهای شرکت را تشویق کنند، بنابراین آن‌ها را در عملیات شرکت سهیم می‌کنند.

مروری بر قسمت قبل...

این پیشنهادها برای چگونگی ایجاد تعامل کارکنان در خط با ماهیت استاندارد ایزو ۹۰۰۱ در مقیاس بزرگ قرار دارند. اتخاذ یک رویکرد جامع در مورد نحوه مشارکت کارمندان در هر مرحله از فرآیند در راستای استاندارد ISO یک استاندارد فراگیر برای سیستم‌های مدیریت کیفیت است.

برای رهبران یک شرکت که به دنبال تشویق مشارکت بیشتر کارمندان هستند، چند نکته وجود دارد که می‌توانند به این کار کمک کنند.

  1. تعیین رهبران در نیروی کار: این ابزار برای هر کسی در موقعیت مدیریتی می‌باشد، حیاتی است. در واقع کارمندانی که توانایی مطلوبی برای مسائل خاص در یک شرکت خواهند داشت رهبران شناخته می‌شوند، چیزی که باید توسط رهبری شرکت به رسمیت شناخته شود.
  2. انتظارات واضح از کارمندان خود را تنظیم کنید. این یک توانایی حیاتی برای داشتن ارتباط با مهارت‌های ارتباطی است. برای موفقیت هر شرکت، ارتباط خوب در تمام شرکت یک ضرورت است. این به خصوص برای رهبران ارتباط با نیروی کار صادق است. برای پیش‌بینی گام‌های بعدی برای یک شرکت، یک رهبر باید بتواند‌ این اهداف را به نیروی کار مرتبط کند.
  3. یک سیستم شناسایی و پاسخگویی یک راه عالی دیگر برای ارتقا تعامل کارکنانی است که یک سیستم قوی برای ارزیابی عملکرد و شناسایی داشته باشد. زمانی که کار سخت است، کارکنان باید توجه داشته باشند که به درستی در آن کار تشخیص داده نشده اند، یک سیستم خوب ارزیابی و شناخت به اجتناب از این مساله کمک می‌کند.
  4. جذب و قانون بازخورد. از آنجا که استاندارد ایزو بر روی شفافیت و بازخورد ثابت ساخته شده‌است، یک مدیر باید به کارکنان خود نشان دهد که آن‌ها این بازخورد را جدی می‌گیرند.
    هدف هر رهبر باید این باشد که تیم خود را به طور کامل درگیر کار در دست و نحوه انجام آن کند. این تعامل سود سهام کارمندان شما را پرداخت می‌کند. مشارکت بیشتر در کار به کارمندان شما احساس رضایت بیشتری نسبت به شغل آن‌ها می‌دهد و منجر به نرخ‌های نگهداری بالاتر خواهد شد، به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر به استعداد برتر خود ادامه دهید.
  5. ایزو ۹۰۰۱ می‌تواند به بهبود تجربه مشتری کمک کند .
    تمام این مزایا به کارمندان شما برای رسیدن به چیزی که همه در سازمان شما برای آن تلاش می‌کنند، به حد خود می‌رسد: یک تجربه مشتری بهبود یافته.

مهم نیست که هدف اصلی صنعت و سازمان نوع بهبود تجربه مشتری هر کسب‌وکار است. استاندارد ایزو ۹۰۰۱ برای ارایه یک شرکت از طریق سیستم مدیریت کیفیت به منظور تولید مداوم تجارب مشتریان با کیفیت بالا طراحی شده‌است.

استاندارد ایزو ۹۰۰۱ به بهبود تجربه مشتری از طریق برگزاری یک استاندارد بالا در توسعه و اجرای سیستم‌های مدیریت کیفیت آن‌ها کمک می‌کند. این امر به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا یک فرآیند بسیار سازگار را ایجاد کنند که به نوبه خود به حداکثر سازی پتانسیل برای نتایج مورد نظر خود کمک می‌کند.

با توسعه یک سیستم برای سازگاری، یک شرکت کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کند که مشتریان خود را با تجربه خوب تامین می‌کند. هنگامی که مشتریان انتظار کیفیت بالا را دارند، مهم است که یک شرکت قادر به برآورده کردن این انتظارات باشد. استاندارد ایزو ۹۰۰۱ برای کمک به آن طراحی شده‌است.

ارائه یک تجربه مشتری با کیفیت بالا، مزایایی برای کارمندان شما خواهد داشت، و نه تنها که آن‌ها با مشتریان راضی سر و کار دارند. بلکه هر کسی که در یک موقعیت مشتری فعال باشد می‌داند که زمانی که مشتریان راضی هستند، این کار چقدر آسان‌تر و رضایت‌بخش است.

بهبود تجربه مشتری به کارمندان شما حس غرور می‌دهد. دانستن اینکه آن‌ها به ارائه یک محصول با کیفیت به مشتری کمک کرده‌اند، در کار خود و شرکت به عنوان یک کل، احساس غرور خواهند کرد. این به تعامل، بهره‌وری و رضایت آن‌ها می‌افزاید.

آخرین نکته که نباید نادیده گرفته شود. هر کسی که قبلاً یک سازمان را مدیریت کرده باشد می‌داند که رضایت کارمند نقش بزرگی در همه چیز از حفظ استعداد تا بهره‌وری کلی شرکت بازی می‌کند. کاهش رضایت کارمندان می‌تواند به سرعت تاثیری بر محصول نهایی داشته باشد.

بالعکس, کارمندان راضی می‌توانند باعث ایجاد اثرات موجی در سراسر شرکت شوند. دانستن اینکه کاری که آن‌ها انجام می‌دهند, برای ادامه تلاش و علاقه به کارشان است, که هر دوی آن‌ها در انتها باعث نتیجه مثبتی خواهند شد.

کارکنان راضی بیشتر تمایل دارند تا با شرکت خود بمانند و دائما به دنبال فرصت‌های بهتر از شرکت خارج نمی‌شوند. همچنین به جای رفتاری منفعلانه به فکر رشد شرکت هستند.

همانطور که می ‌توان به وضوح دید، بهبود تجربه مشتری می‌تواند تمام مناطق مختلف شرکت را درگیر کند.

و این جایی است که زیبایی استاندارد ایزو ۹۰۰۱ سخن می‌گوید. از آنجا که این سیستم تماما ً فراگیر است، اصول آن در همه‌جا شروع به جاری شدن و تقویت کردن یکدیگر می‌کنند. با بهبود جریان کار، شما تعامل کارکنان را افزایش می‌دهید، که عملکرد آن‌ها را بهبود می‌دهد، که در نهایت تجربه مشتری را بالا می‌برد.

تمام این عوامل خارج از یکدیگر عمل می‌کنند تا یک اکوسیستم در شرکتی ایجاد کنند که در آن بهبود همیشه جستجو می‌شود، چیزی که این سیستمی شدن مزایای ماندگاری برای کارمندان شما خواهد داشت.

 

soli