افزایش فروش کارخانه

هدف نهایی هر کسب و کاری افزایش فروش و کسب درآمد و سود بیشتر است و دانستن روش های افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر یکی از الزامات اصلی هر کسب و کاری است.

در اینجا چند راهکار آزمایش شده و واقعی برای افزایش فروش کارخانه آورده شده است:

1- شخصیت و هویت خود را مشخص کنید و فقط روی آن تمرکز کنید

کارخانه شما باید ویژگی و شخصیت خاص خود را داشته باشد تا آن را از سایر رقبا متمایز کند. همین تمایزات برند، در کارخانه های محصولات مشابه، می تواند مشتریان را به سمت شما سوق دهد و برند شما را در بین برندهای دیگر متمایز کند. به عنوان مثال لوگوی خاص اپل (سیب گاز گرفته) و طرح های منحصر به فرد آن را می توان در تمامی محصولات این شرکت تشخیص داد.

2- همیشه خلاق باشید و کارهای نوآورانه انجام دهید

این نوآوری ها برای حفظ و گسترش کارخانه و افزایش لذت و هیجان مخاطبان کاملا ضروری است. به عنوان مثال سونی با بررسی دقیق نیازهای مشتریان و تطبیق آن نیازها با فناوری محصولات خود توانسته است با توجه به این پیشرفت های بزرگ در صنعت بازی، سهم بسیار زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد.

3- با مشتریان خود تعامل موثری داشته باشید

اکثر مشتریان می دانند که چه می خواهند، بنابراین یکی از بهترین راه ها برای تعامل با آنها و رشد کارخانه خود این است که مستقیماً از آنها بپرسید.

4- کارهای خلاقانه انجام دهید تا مشتریان را راضی نگه دارید

نتفلیکس یکی از بهترین نمونه های ایجاد وفاداری به برند در بین مشتریان است. این پلتفرم با افزودن مداوم ویژگی های جدید و بهینه سازی الگوریتم ها همواره رضایت مشتریان را جلب کرده است و این به روز رسانی ها و سهم بزرگ نتفلیکس در بازار باعث شد تا نتفلیکس با وجود دیگر شرکت های قدرتمند جایگاه خود را از دست ندهد. مشتریان هرگز اشتراک خود را در نتفلیکس لغو نکردند زیرا هر روز ویژگی ها و پیشرفت های بهتری را مشاهده می کردند و به ارزش آن احترام می گذاشتند.

راهکار ساده برای افزایش فروش مقاله

5- با مشتریان خود همدلی کنید

توانایی درک عمیق خواسته ها و نیازهای مشتری یک استعداد نادر و مهم در فروش است. یک فروشنده موفق قبل از هر چیز باید شنونده خوبی باشد تا عمیقاً مشتری را درک کند. یعنی به جای توضیح بیش از حد برای مشتری، کاری کند که مشتری در مورد مشکلات و نیازهایش صحبت کند و نشان دهد که درک واقعی از مشکلات مشتری دارد تا اعتماد او را جلب کند. او نباید تنها به فکر افزایش فروش سازمان خود باشد، بلکه باید به دنبال ارائه راهکارهای مناسب به مشتری باشد.

6- پیگیر باشید

بر اساس بررسی های انجام شده، یکی از مهم ترین دلایل عدم خرید مشتریان، قطع ارتباط فروشنده و مشتری است. در نتیجه ارتباط مستمر با مشتریان یکی از راه های کلیدی افزایش فروش کارخانه است. فهرستی از مشتریان غیرفعال تهیه کنید و به دنبال راه هایی باشید تا آنها را به مشتریان فعال خود بازگردانید.

همیشه به یاد داشته باشید که فروش به مشتریانی که حداقل یک بار از شما خرید کرده اند بسیار ساده تر از فروش به مشتریان جدید است. پس با مشتریان خود در ارتباط باشید.

  گروه مهندسی فراز تدبیر (faraztadbir)

کلینیک مشاوره کسب و کار فراز تدبیر با 18 سال تجربه خدمات مشاوره ای به بیش از 170 شرکت در زمینه های تولیدی/خدماتی/بازرگانی در خصوص مبحث های برنامه ریزی ، برندسازی، ساماندهی و بهبود راندمان اجرایی شرکت و در نهایت افزایش فروش و درآمد کسب و کارها فعالیت می نماید.

 

soli