برای انتخاب نیروی کار، تکلیف کارتان را مشخص کنید:

برای انتخاب کارمندهای مناسب از یک نیروی متخصص در حوزه‌ی منابع انسانی استفاده کنید. در ابتدای کار تکلیف کارتان را مشخص کنید.

اگر می‌خواهید یک کار ثابت و یکنواخت داشته باشید می‌توانید از نیروهایی استفاده کنید که نیاز به مهارت خاصی ندارند اما اگر دنبال پیشرفت در زمینه‌ی کاری خود هستید یک نیروی متخصص درحوزه‌ی منابع انسانی انتخاب کنید. سرمایه گذاری در این زمینه می‌تواند تاثیر زیادی در ارتقاء شرکت شما داشته باشد.

هوش هیجانی:

هوش هیجانی از جمله مواردی است که می‌تواند در مواقع بحرانی یک کسب و کار را نجات دهد. با مدیرت و کنترل هوش هیجانی مانند لحظات شادی، غم و... می‌تواند از وقوع بسیاری از ضررها جلوگیری کرد. نظرسنجی‌های موسسه CBI انگلستان نشان می‌دهد، در شرایطی که نیاز به نوآوری است یا در چالش‌های پیش بینی نشده، بیش از یک سوم مدیران از کارمندان جدیدی که استخدام کرده‌اند، ناراضی هستند.

هوش کلامی:

داشتن فن بیان و برقرای ارتباط از معیارهای مهم و اساسی هست مخصوصا برای کسب و کارهایی که ارباب رجوع به آنها زیاد می‌باشد. شخصی که برای کاری به شرکتی مراجعه می‌کند در ابتدای کار با کارمند آن مجموعه برخورد دارد نه با مدیر عامل آن! فرض کنید کارمند برخورد خوبی با فرد مراجعه کننده نداشته باشد در این صورت فرد احساس خوبش را نسبت به آن مجموعه از دست می‌دهد.

برقراری ارتباط فقط به نحوه‌ی صحبت کردن ختم نمی‌شود بلکه باید شنونده‌ی خوبی هم بود تا درخواست مشتری را به خوبی درک کرده و در جهت آن اقدام نمایید. 

هماهنگی در انجام کارها:

کارمندانی را انتخاب کنید که بتوانند در حل مسائل شرکت به مجموعه‌ی شما کمک کنند. تحقیقات CBI نشان داد 30 درصد از مدیران اعتقاد دارند افرادی که تازه از فضای آموزشی به محیط کار می‌آیند، در این زمینه دچار کمبودند.

ایجاد انگیزه:

انگیزه‌ی درونی:

انگیزه ایست که خود فرد با توجه به اهداف و مسیری که برای خودش و آینده‌اش در نظر گرفته است ایجاد می‌شود، شاید شنیده باشید که گفته شده، طرف خیلی انرژی برای انجام کارش دارد.

انگیزه‌ی بیرونی:

انگیزه ایست که از محیط دریافت می‌شود. اگر می‌بینید کارمند شما در ابتدای کار پیشرفت‌های خوب وبا بازدهی بالا در امور شرکت داشته اما الان انگیزه‌اش برای ادامه‌ی مسیر کم شده است انگیزه‌های بیرونی با توجه به روحیات شخص و اولویت‌هایی که دارد می‌تواند متفاوت باشد. انگیزه‌های بیرونی می‌تواند صحبت کردن با فرد مورد نظر و یا افزایش حقوق فرد باشد.

برنامه ریزی صحیح:

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌های مختلف اهمیت زمان را بیشتر می‌توان دریافت. در این مواقع برنامه ریزی صحیح در راستای رسیدن به اهداف سازمان در زمان‌های تعیین شده نقش به سزایی دارد. گاهی اوقات در یک زمان معین باید سخت کار کرد و زمان بعدش را به استراحت پرداخت. با توجه به اینکه برنامه ریزی اصول مربوط به خودش را دارد حتی اگرمی‌بینید کارمندتان در این زمینه قوی نیست، نیاز است که در این زمینه آموزش‌های مرتبط و لازم به آن فرد داده شود.

انعطاف پذیری شما و کارمند شما:

به اشتراک گذاری نظرات باعث بهبود در روند و پیشرفت کار می شود. اگر کارمندتان پیشنهادی دارد حتی اگر شما تجربه ی انجام آن کار در کسب و کارتان را داشتید با حوصله به صحبت‌های آن شخص گوش دهید. با این رفتار کارمندتان نیز در مقابل می‌تواند با الگوبرداری، با محیط اطراف و سایر همکاران سازش و صبوری لازم را پیدا کند.

soli