مشاوره کسب و کار

چرا باید از یک مشاور کسب و کار کمک بگیرید؟

مزایای استفاده از یک مشاور کسب و کار:

عدم وجود دغدغه‌های مرتبط با امور منابع انسانی مانند مسائل بیمه، اداره کار و ... برای یک مشاور
توانایی تعریف شاخص‌های مورد انتظار و مدت معین برای پروژه تعریف‌شده
خاتمه همکاری با مشاوران ساده‌تر از کارمندان است
قضاوت مشاوران و راه‌حل‌های آنان فارغ از حب و بغض و قضاوت‌های مغرضانه معمول در سازمان‌ها است
تنوع تجارب مشاوران از سایر پروژه‌هایی که انجام داده‌اند قابلیت اطمینان آنان را بالاتر می‌برد
مشاوران در انجام کارهای مختلف انعطاف‌پذیری بیشتری دارند
تخصص مشاوران بالاتر است
توانایی بیشتر مشاور جهت ارائه راه‌حل‌های بدیل
در محیط اقتصادی کنونی لازم است تا یک سازمان راه‌های بقای خود را به شکل بهتری پیدا کرده، عملیات سازمانی را استحکام بخشیده و با حفظ هزینه‌های در حداقل ممکن، درآمد خود را افزایش دهد. زیاد بودن عملیات روزانه سازمان‌ها و همچنین تنوع آن‌ها باعث اشغال زمان زیادی از مدیران می‌شود و این برای مدیران و مالکان شرکت‌های کوچک که مدیران چندین کار هم‌زمان انجام می‌دهند بیشتر نیز هست. این حجم از فعالیت باعث می‌شود تا بعضاً مدیران در برخورد با مشکلات غریزی عمل کرده و یا فریز شده و نتوانند راه‌حل مناسبی را انتخاب نمایند. با انتخاب یک مشاور می‌توان یک فرد تصمیم‌ساز را وارد سیستم نمود و این امر باعث می‌شود در هنگام بروز مشکلات مدیران انتخاب‌های بیشتری برای حل آن‌ها داشته باشند.

از دیگر مزایای استفاده از مشاوران این است که آنان می‌توانند یک تجربه موقتی را برای موضوعی خاص به شرکت تزریق نمایند و از تخصص آن‌ها برای مدتی محدود استفاده شود تا سازمان نیاز به استخدام رسمی یک یا چند نیروی انسانی نداشته باشد. صرف عدم نیاز به استخدام نیروی انسانی می‌تواند برخی از دغدغه‌ها مانند رضایت نیرو، حقوق و مزایا، مسائل مرتبط با بیمه و اداره کار و شکایات احتمالی پرسنل از شرکت را مرتفع سازد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از یک مشاور ایجاد ارزش محسوس آن‌ها است زیرا آنان همراه با تجارب کاری خود از صنایع و سازمان‌های مختلف وارد شرکت می‌شوند و نتایج راه‌حل‌های احتمالی برای مشکلات را به‌مرور زمان در شرکت‌های مختلف از نزدیک لمس کرده‌اند. نکته بسیار مهم دیگر این است که یک مشاور می‌تواند با دیدگاهی خارج از دیدگاه و فرهنگ‌سازمانی رسمی یک شرکت به بررسی مسائل و قضاوت پیرامون آن‌ها بپردازد. در واقع قضاوت و راه‌حل یک مشاور برخلاف مدیران و کارکنان داخل سازمان، بدون تأثیر از فرهنگ سازمان و فارغ از حب و بغض‌ها و قضاوتی بی‌طرفانه خواهد بود.

Gravatar
مسیح زمانی
درود خدمت تیم فراز تدبیر
بنده صاحب یک کسب و کار خانوادگی هستم و شغل ما تولید عسل است کل کار های بازاریابی را تا کنون خودم انجام میدادم و راضی بودم ولی اکنون میخاهم یک جهش بزرگ انجام دهم و واقعا به کمک افراد اهل فن نیاز دارم

0
Gravatar
مانیا عقیلی
سلام
من متوجه نشدم که برتری شما نسبت به سیستم و سازمان های بانکی چیه
حد اقل اون ها پشتشون به یک سازمان گرمه و ما مطمئنیم دلیل اعتمادمون به شما چیه

0
Gravatar
علی رخ زن
واقعا موافقم
سازمان های بیمه و بانکی و امثال اون ها انقدر بی چارمون می کنن که از توسعه که هیچ از راه اندازی کسب و کارمون هم منصرف می شیم:(

0
soli