1. هر جا مدیر میزان تمرکز خود را بر واحد یا بخشی افزایش دهد آن واحد و آن پروژه پیشرفت مطلوبی خواهد داشت. و هرجا مدیر،تمرکز و نظارت خود را کاهش دهد شاهد کاهش بهره وری واحد و یا پروژه مربوطه خواهد شد.

2. بر اساس اصل فوق، بهترین نحوه نظارت بر کار واحدها و زیر مجموعه های شرکت چیست؟

بهترین نحوه نظارت بر کار واحدها و زیر مجموعه های شرکت ،برگزاری جلسات مدیریتی و واحدی به نام mis هست.در این جلسات که به صورت گام های زیر باید اجرا گردد،ماهیانه برگزار شده و مسئول به تناسب تعداد نفرات هر شرکت ،تیم و مدیر واحد مربوط جهت ارائه گزارش عملکرد و بهره وری واحد خود به مدیر عامل حضور می یابد که باید در فرمتی مشخص این گزارش که بر اساس مسئولیت ها و شرح وظایف نفرات واحد مربوطه می باشد به مدیریت ارائه گردد. بهتر است به صورت گام های زیر این برنامه اجرایی گردد.

1- هر شخصی گزارش هفتگی خود را به مدیر واحد مربوطه ارائه کند و کل اعضا واحد گزارش مربوط به عملکردخود که حاصل نتیجه گزارشات هفتگی خود در یک ماه هست را برای جلسه حضوری به مدیر عامل ارائه نمایند. پس از چند ماه ارائه گزارش از عملکرد ماه گذشته خود به مدیریت (حدود 4 تا 6 ماه)
واحد مربوطه باید برنامه ماه آتی خود را همراه با گزارش ماه گذشته خود را ارائه نماید. در این حالت به نفرات واحدها آموزش میدهیم که تنها اجرای امور روزمره مهم نیست بلکه توجه به آینده و دید بازتر داشتن که کمک به ایجاد تفکر سیستمی پرسنل است نیز مهم است. در برخی از واحدها حتی آینده نگری 3 ماهه مهم است . واحدهی مالی که بررسی و تعیین نماید که تا 3 ماه اینده آیا نقدینگی لازم برای پرداخت بدهی های شرکت را داریم یا خیر. در صورت عدم توان پرداخت بدهی ها چه راهکاری داریم و راهکارهای پیشنهادی جهت تصمیم گیری مدیریت ارائه می نماید.

modiriat2

soli