در گذشته زمانی که از کلمه بازاریابی استفاده می‌شد، ذهن‌ها به سمت بازاریابی تلفنی، اصرار به مشتری جهت خرید کردن، آدم‌های مصر و پررو و پیگیر و یک مشت حرکت غیرقابل تحمل از دیدگاه مصرف کنندگان و مشتریان می‌رفت. اما رفته رفته مفاهیم اساسی این حوزه بیشتر نمود پیدا کرد تا جایی که کمتر کسی است که از اهمیت مدیریت بازاریابی اطلاعی نداشته باشد.
در این زمینه، می‌توان مجموعه‌های ایرانی را به سه دسته تقسیم کرد:
1- مجموعه‌ای که فقط می‌فروشد (بازاریابی ندارد)
2- مجموعه‌ای که تعدادی از فعالیت‌های بازاریابی اجرایی مثل تبلیغات تراکتی، بازاریابی تلفنی و ... را انجام می‌دهد.
3- مجموعه‌ای که سیستم مدیریت بازاریابی را به صورت اصولی پیاده می‌کند.
با یک نگاه سریع متوجه می‌شویم اکثر کسب‌وکارهای ایرانی در دسته اول و دوم قرار می‌گیرند. یعنی یا فقط می‌فروشند، یا صرفا از چند ابزار یا روش بازاریابی آن هم بدون طرح کلی و اصولی استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین معضلات فعلی در بازاریابی، ابزار محور شدن شرکت‌هاست. یعنی به جای رسیدن به اصول بازاریابی و پیاده سازی آن، به تعدادی ابزار مانند ابزارهای تبلیغاتی چسبیده ‌اند.
قطعا باید از ابزارهای خوب استفاده کرد اما نباید این ابزارها باعث شود از اصول دور بمانیم. کما اینکه هرکدام از ما چندین و چند نمونه از عدم موفقیت این ابزارها را در ذهن داریم.
کلینیک مشاوره کسب و کار فرازتدبیر تاکنون در بیش از 150 کسب‌وکار مختلف نه تنها سیستم اصولی مدیریت بازاریابی را پیاده کرده، بلکه ذهنیت مدیران مجموعه نسبت به این مبحث مهم را تغییر داده و هم‌چنین از ابزارهای گوناگونی بهره برده است.
یکی از مزیت‌های فراز تدبیر این است که به صورت تیمی و یکپارچه فعالیت کرده و همه‌ی خدمات مورد نیاز کسب‌وکارها را پوشش می‌دهد. در همین راستا و درحالیکه استفاده از ابزارهای بازاریابی به سمت ابزارهای دیجیتال رفته است، تیم فرازتدبیر ارائه دهنده‌ی خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ (در تمامی فضاهای مجازی) نیز می‌باشد. جهت مطالعه بخش مشاوره فضای مجازی اینجا کلیک کنید.
لیست خدمات شرکت:
1. تدوین استراتژی بازاریابی متناسب با استراتژی کسب‌وکار
2. بخش‌بندی بازار
3. هدفگذاری بر مبنای شاخص‌های جذابیت
4. تدوین پلن جایگاه یابی
5. تدوین ساختار سازمانی واحد بازاریابی
6. مدیریت پرسنل (مدل درآمدی، انگیزش و ...)
7. تدوین پلن بازاریابی
8. سیستم کنترل بازاریابی
9. ایجاد سیستم تحقیقات بازار
10. آموزش پرسنل بازاریابی
11. تدوین تکنیک های مختلف بازاریابی
12. ایجاد تارگت برای تیم فروش
13. بهینه سازی ارتباط با تیم فروش
14. پیاده سازی سیستم صدای مشتریان (VOC)
15. رضایت سنجی مشتریان
16. مدیریت محصول و کالاها
17. تدوین پلن تبلیغات
18. ایجاد داشبوردهای تحلیلی
و ....