همانطور که در مقاله رویکردهای مواجهه با عدم قطعیت ذکر شد، مدیریت استراتژیک راهکارهای مختلفی برای مواجهه با عدم قطعیت را پیشنهاد می‌کند که یکی از مهمترین آنها، رویکرد برنامه ریزی مبتنی بر سناریو می‌باشد در این مقاله قصد داریم با این نوع رویکرد بیشتر آشنا بشویم.

(Key Performance Indicator)

اگر مدیر یا کارآفرین باشید، عضو تیمی در یک شرکت باشید یا تاکنون سابقه فعالیت حرفه‌ای در یک پروژه را داشته باشید و حتی اگر سابقه فعالیت در یک شرکت را دارید، به احتمال زیاد با واژه KPI یا شاخص‌های کلیدی عملکرد آشنایی دارید.

نمودار وابستگی بین عوامل یا همان Affinity Diagram یک روش گروه‌بندی برای دسته بندی آیتم‌های مختلف و قرار دادن آنها در گروه‌های با معنی می‌باشد. ابزاری که می‌تواند معجزه کند!

یکی از مهم‌ترین نیازهای هر شرکتی که در حوزه‌هایی مانند بازرگانی، تولیدی و ... فعالیت می‌کند، خرید و تدارکات یا تامین است که شاید یکی از مهم‌ترین موضوعات آن، موضوع مدیریت هزینه‌های خرید و تدارکات یا هزینه‌های تامین است. بر کسی پوشیده نیست که یک خرید مناسب می‌تواند اثرات بسیار زیادی روی کسب و کار داشته باشد.

امروزه با تغییر محیط کسب و کارها، افزایش سرعت تکنولوژی، تغییرات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ...، میزان عدم قطعیت و پیچیدگی عوامل موثر بر کسب و کارها بسیار زیاد شده است. کسب و کارها نمی‌توانند با وجود چنین تغییراتی، تغییری در سبک برنامه ریزی خود ایجاد نکنند و انتظار حضور مداوم و پرقدرت در بازار را داشته باشند.