به یاد داشته باشید که طرح سرمایه گذاری شما ، در واقع سند هویت فعالیت اقتصادی شماست که سرمایه گذار آن را مد نظر قرار خواهد داد

در شرکت های تولیدی یکی از اصلی ترین دغدغه مدیرعامل بر روی مسائل تولید و برنامه ریزی برای حداکثر سازی میزان تولید بوده چرا که با توجه به ذهنیت آنها این فرض حاکم است که در صورت تولید بیشتر سود بیشتری عاید سازمان خواهد شد در صورتی که در همه موارد این چنین نیست.

  • به مشاهده در موقعیت واقعی بپردازید.  مشاهده مردم در محل زندگی طبیعی خودشان کار سختی است، به ویژه برای افرادی که خود را متخصص می‌دانند.

خلاقیت را انتخاب کنید. به‌ندرت خلاقیت مسیری هموار و بدون اصطکاک را طی می‌کند مجبورید آگاهانه خلاقیت را انتخاب کنید. روانشناسی به نام استرنبرگ تمامی افراد خلاقی را که مورد مطالعه قرار داده است در یک ویژگی مشترک بوده اند و این ویژگی روزی است که افراد تصمیم به خلاق بودن گرفته اند.

گردش تخیلی

در سال 1961 روانشناسی به نام گوردون نتایج پژوهش های ده ساله خود را در مورد افراد خلاق منتشر کرد و ضمن آن که ذهن آدمی به هنگام ابراز خلاقیت و ابتکار در یک حالت روانی خاص است که اگر بتوانیم آن حالت را ایجاد نماییم خلاقيت امكان وجودمی‌يابد.

صفحه1 از2